joi, 29 martie 2012

Avantajul pieselor auto comandate online

Acum cateva zile eu m-am dus la un magazin de piese auto noi din Judetul Brasov sa ma uit dupa un debitmetru pentru masina mea Ford Focus din 2000. Mi-au zis ca nu au la vanzare, ca daca imi comanda, piesa vine in cam 2 ore. Eu am mai intrebat de alte piese pe care tot asa, nu le aveau disponibile dar care imi veneau tot in 2 ore zicandu-mi ca mai toate pieselor auto le au in depozit si ca le cer ei de acolo. M-am gandit cu surprindere ca este un depozit de piese auto foarte mare, din moment ce au asa multe piese in respectivul loc. Am mai fost si la alte magazine de piese auto tot din Brasov si am primit acelasi raspuns. Atunci, inseamna ca au acelasi depozit de unde isi iau marfa, desi nu pareau a fi magazine a aceleasi firme ca sa aiba un depozit la comun si nici sa aiba un asa monopol pe piata Brasov nu cred eu ca ar fi cazul sa existe, adica faptul ca o singura companie distribuie prin mai multe magazine piese auto din import.

n

Aceeasi poveste, ca cea din Brasov, am avut-o si in Bucuresti. Multe magazine au stocuri doar la produse care se consuma, cum ar fi uleiuri auto, filtre combustibil, alte filtre, etc. Si cautand piese auto pentru masina mea, am avut surpriza sa constat ca in afara de consumabile, toate magazinele la care am fost imi spuneau ca imi comanda piesa de la depozit si imi soseste peste 2 sau cel mult a doua zi.

n

Curiozitatea nu m-a lasat sa nu ma documentez de acest depozit de piese de schimb de unde toate aceste magazine achizitioneaza piese auto si am aflat ca depozitul este de fapt firma importatoare a pieselor auto, care distribuie in regim en-gros, catre toate aceste tipuri de “magazin piese auto import“. Sunt mai multi importatori care distribuie catre magazine, printre acestia, cei mai cunoscuti sunt Autototal si InterCars dar nu numai.

n

Apoi eu am stat si m-am gandit la faptul ca pe langa adaosul comercial pe care il are, bineinteles, cel care importa, se mai adauga si adaosul pe care il are, comerciantul, respectiv magazinul de piese auto de la care cumparam noi. Se intampla ca raportat la numarul de personal si cifra vanzarilor unui magazin, costurile sa fie mai mari decat cele ale importatorului si astfel adaosul sa fie chiar mai mare. Deoarece acesta nu are vanzarea unei firme care importa piese auto. Repet, este vorba de costul pe o unitate de piesa vanduta.

n

Pe langa magazinele de piese auto clasice, mai exista varianta cumpararii pieselor prin online. Si astfel, cautand pe google “magazin piese auto online“, veti vedea ca oferta online de piese auto este foarte mare. Un magazin de piese auto online, are costuri de functionare mult mai mici decat cele clasice si astfel in avantaj este cumparatorul.


placute frana ate, ambreiaj auto

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu